LEI Nº 12.711, DE 29 DE AGOSTO DE 2012. 

LEI Nº 12.711, DE 29 DE AGOSTO DE 2012.

sanciono a seguinte Lei:

Art. 1º As instituições federais de educação superior vinculadas ao Ministério da

Educação reservarão, em cada concurso seletivo para ingresso nos cursos de graduação,

por curso e turno, no mínimo 50% (cinquenta por cento) de suas vagas para estudantes

que tenham cursado integralmente o ensino médio em escolas públicas.

Parágrafo único. No preenchimento das vagas de que trata o caput deste artigo, 50%

(cinquenta por cento) deverão ser reservados aos estudantes oriundos de famílias com

renda igual ou inferior a 1,5 salário-mínimo (um salário-mínimo e meio) per capita.

Art. 2º (VETADO).

Art. 3º Em cada instituição federal de ensino superior, as vagas de que trata o art. 1o

desta Lei serão preenchidas, por curso e turno, por autodeclarados pretos, pardos e

indígenas, em proporção no mínimo igual à de pretos, pardos e indígenas na população

da unidade da Federação onde está instalada a instituição, segundo o último censo do

Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística (IBGE).


In Yorubaland

In Yorubaland, money has never been foremost in Yoruba value system

In our value system money is number six

What are the first five you may ask?

1. The first is làákà'yè - The application of knowledge, wisdom & understanding... (Ogbón and ìmò òye)

2. The second is Ìwà Omolúàbí - (integrity) Someone with integrity is a man/woman of their words.

If you have all the wealth in the world but lack integrity, you are not worth a thing. Integrity is combined with iwa, (character) which we regard as Omolúàbí.

3. The third is Akínkanjú or Akin - (Valour).

That is why Balóguns is second-in-command to the leaders in Yoruba land.

Balóguns are people that can lead them to war.

To lead with great courage in the face of danger, especially in battle.

Yoruba people have no respect for cowards.

4. The fourth is Anísélápá tí kìíse òle - (Having a visible means of livelihood).

A person must be identified with a visible means of livelihood that guarantees a lawful income or sustenance. His or her profession or job must be open and legally approved by society, and not through cheating or forcefulness.

5. The fifth is iyi - (Honour) Yoruba people place a premium on the gait with which individuals carry themselves and public reputation.

That is why Yorùbá people usually say when you set out to look for money and you meet honour on the way then you don't need the journey anymore, because if you get the money, you will still use it to buy honour.

6. The last in the Yorùbá value system is owó tàbí orò - (Money or wealth).

If putting money ahead of the other five, then you are nobody in Yoruba land of the olden days.

Unfortunately, this is being pushed to the front burner nowadays due to the erosion of our value system.

Dia do Mulato


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LEI Nº 12.711, DE 29 DE AGOSTO DE 2012.

Brasília, 29 de agosto de 2012; 191º da Independência e 124º da República.

DILMA ROUSSEFF

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Luiza Helena de Bairros

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DIA DO CABOCLO, 24 de junho. O 1° mestiço brasileiro.

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